Ідеальна презентація
Ідеальна презентація

Ідеальна презентація

Покроковий посібник зі створення вражаючої презентації!

Якщо ви вперше створюєте презентацію, цей процес може здатися для вас справжнім пеклом. Але насправді таке завдання під силу навіть новачкові, якщо знати, що і в якій послідовності слід виконувати.

У цій статті ми покажемо, як лише у чотири етапи перетворити «голу» ідею на готову презентацію.

Напевно, вам хоч раз у житті траплялася презентація про «динамічно розвивається», де вже на 2-3 слайді вам хотілося заснути від нудьги. Або, можливо, вам «пощастило» побувати на виступі, на якому набагато цікавіше було рахувати хвилини до кава-брейка, ніж слухати спікера.

Погодьтеся, створювати справді захоплюючі та захоплюючі увага презентації виходить не у всіх. Але є й добрі новини — цьому можна навчитися.

Щоб освоїти цю навичку, від вас не потрібно будь-яких серйозних умінь, талантів і надздібностей. Головне знати, з яких основних етапів полягає процес створення презентації, а також у якій послідовності їх потрібно виконувати.

До речі, з чого ви почали б самі?

Справа в тому, що створення ідеальної пітч-презентації починається не з дизайну і навіть не з заголовка титульного слайду, як багато хто вважає. І якщо вам потрібно підготувати такий документ, не поспішайте відкривати PowerPoint. Для початку доведеться попрацювати зі смислами, структурою, контентом, а потім — з дизайном.

Не переживайте, у цій статті ми докладно зупинимося на кожному етапі та покажемо, що і за чим виконувати. Скористайтеся нашим покроковим посібником, щоб створити справді вражаючу та цікаву презентацію.

Підготовка та аналіз

Презентація є одним із найефективніших та основних інструментів маркетингу для сучасного бізнесу. За допомогою цього документа можна залучити клієнтів та інвесторів, збільшити продажі, розповісти про нові продукти, підвищити лояльність аудиторії та зробити багато інших корисних речей для компанії.

Тому підготовку презентації, як і будь-якого іншого маркетингового інструменту, слід розпочинати з аналізу.

Від того, наскільки комплексним та ретельним буде ваше попереднє дослідження, залежить успіх кінцевого результату. Тому обов’язково приділіть час, щоб відповісти собі на 3 прості, але дуже важливі питання.

Запитання №1. Яка мета моєї презентації?
Ви хочете укласти угоду з новим клієнтом? Переконати покупця користуватися акцією? А може отримати схвалення інвесторів? Ви повинні чітко розуміти, навіщо ви створюєте презентацію і що ви хочете отримати у результаті. Адже саме ціль визначає структуру, наповнення і навіть візуальне оформлення подібних документів. На цю тему в нашому блозі є дуже докладний гайд , в якому ми розповідаємо про 22 види презентацій, їх особливості та ключові відмінності. Обов’язково загляньте.
Запитання №2. Хто моя цільова аудиторія?

Розуміння портрета цільової аудиторії дуже важливе для будь-якої компанії. Знаючи про потреби своїх покупців та фактори, що впливають на процес прийняття рішення про купівлю, бізнес отримує безліч переваг.

Наприклад, дослідження показують, що 77% постійних клієнтів готові підтримувати зв’язок з компанією протягом 10 і більше років, а 60% клієнтів будуть купувати набагато частіше.

Тому перед тим, як розпочати розробку презентації, проведіть аналіз вашої цільової аудиторії та з’ясуйте, для кого ви її створюєте. Чим точніше ви потрапите в серце і виправдаєте очікування вашої аудиторії, тим краще ви отримаєте результат.

Запитання №3. Як я використовуватиму презентацію?
Як ви плануєте використовувати готовий документ: надсилати електронною поштою, брати з собою на особисті зустрічі або виступати з ним перед аудиторією? Для кожного з цих завдань будуть потрібні презентації різного формату, способу виконання, структури тощо.
Отже, якщо ви знайшли відповіді на ці запитання, то вважайте, що з першим етапом створення презентації ви впоралися.
Тепер ми можемо перейти до наступного.
Наприклад, підготовлена ​​для публічного виступу презентація продукту не підійде для відправки клієнту поштою, і навпаки. А якщо ми говоримо про особисту зустріч, то мається на увазі друкований варіант документа, який можна залишити клієнту для детальнішого ознайомлення.

Структура та контент

Послідовність викладу та логічна структура – ​​це «мастхев» будь-якої презентації. І з нашого досвіду можемо сказати, що саме тут більшість новачків роблять помилки. Зайвий контент або недолік ключових даних, нелогічний порядок слайдів, перескакування з однієї думки на іншу – все це робить презентацію нудною, нецікавою і, зрозуміло, неефективною.

Щоб не «накосячити», добре попрацюйте над структурою та контентом.

Крок 1. Організовуємо структуру

У роботі з подібними документами дуже важливо правильно структурувати інформацію, розкласти всі смисли по поличках та надати у зручній для сприйняття формі. Краще за ментальні карти для вирішення цього завдання людство нічого поки що не придумало.

Такі інструменти допомагають побудувати логічний ланцюжок з хаотичного набору інформації, і якщо раніше ви ніколи такими не користувалися, то радимо подивитися список найпопулярніших сервісів для створення майнд карт .

На нашому жартівливому прикладі видно, з яких слайдів складатиметься презентація і про що ми в ній говоритимемо.
Наприклад, так може виглядати схема майбутньої презентації для продажу слона:
З ментальними картами дуже просто побудувати послідовну структуру презентації і нічого не проґавити.
Крок 2. Працюємо з контентом

Коли ви визначилися зі структурою та ключовими смислами, настав час оформити це у текстовий контент.

На даному етапі створювати тексти рекомендується у звичайному редакторі, до якого ви звикли. Якщо плануєте спільну роботу в команді з кількох фахівців (наприклад, копірайтер-маркетолог-аналітик), то вам чудово підійде формат Google-документів.

Порада: Часто блискучі ідеї спадають на думку в самий невідповідний момент. Щоб не упустити дійсно варті думки, які стануть у нагоді для вашої презентації, завжди тримайте під рукою сервіс для створення нотаток. Ми зібрали 14 найпопулярніших інструментів для роботи з текстом , серед яких ви обов’язково знайдете саме для вас.

Дизайн та графіка

Нарешті ми з вами дісталися найцікавішого – візуального оформлення презентації.

До цього часу у вас має бути:
• Чітке розуміння мети презентації, вашої аудиторії та способу виконання документа;
• Продумана структура презентації ;
• Тексти для кожного слайду.

Нарешті ми з вами дісталися найцікавішого – візуального оформлення презентації.

До цього часу у вас має бути:
• Чітке розуміння мети презентації, вашої аудиторії та способу виконання документа;
• Продумана структура презентації ;
• Тексти для кожного слайду.

Дизайн та графіка

Якщо раніше ви ніколи не займалися дизайном презентацій (або дизайном взагалі), то радимо використовувати готові шаблони . PowerPoint, Google Slides, Prezi – підійде будь-яка програма, в якій вам буде зручно працювати.
Колірна палітра. Презентація має бути виконана в єдиній колірній гамі та відображати загальний «настрій» документа. Просто і швидко підібрати колірну палітру вам допоможе ось ця стаття .
Незважаючи на наявність готових тем оформлення, у дизайні презентації є свої особливості та правила, які обов’язково слід враховувати.
Ілюстрація. Не варто перевантажувати титульний лист презентації картинками та фотографіями, особливо якщо вони не відповідають ключовим змістам. Доповніть ваш документ яскравими, «живими» та креативними ілюстраціями замість побитих образів-кліше. Як це зробити, читайте у нашій статті.
Значки. Використовуйте відомі символи та графічні елементи, щоб скоротити кількість тексту на слайдах, виділити важливу інформацію та покращити сприйняття контенту цільовою аудиторією. Приклади та техніки роботи з іконками ви знайдете в статті «5 технік, як покращити слайд за допомогою іконок.
Шрифт. Хороша друкарня дозволяє прикрасити навіть найбанальніший і пересічний дизайн, а у разі презентацій – підвищити ефективність донесення смислів. Щоб тексти на ваших слайдах виглядали акуратно та красиво, скористайтесь нашими порадами щодо правильного підбору шрифтів для презентації.
Таблиці. Складно уявити презентацію, яка б не містила бодай однієї таблиці, діаграми чи графіка. Справді, це дуже зручний спосіб відображення об’ємних числових даних, але тільки в тому випадку, коли в їхньому візуальному оформленні не допущено помилок. Наша шпаргалка по роботі з таблицями та чек-лист за діаграмами дозволять вам правильно візуалізувати всі числа у вашій презентації.
Власне, саме ці елементи становлять основу дизайну будь-якої презентації. Але не забувайте, що платні зображення з фотостоків, модні шрифти та іконки самі по собі ніколи не зроблять візуальне оформлення приголомшливим. Щоб створити інформативну презентацію з «чистим» та акуратним дизайном слайдів, слід враховувати правила верстки та композиції .

Випуск

Якщо ви готуєте презентацію для надсилання клієнтам або партнерам електронною поштою, то ми можемо вас привітати! Ви успішно пройшли всі етапи і тепер можете зі спокійною душею надсилати документ.

Але якщо ви розробляли презентацію для виступу, то найвідповідальніший момент вам ще попереду. Вам доведеться уявити ваші ідеї перед величезним залом і зробити це так, щоб вас почули та запам’ятали. Завдання не з легких. Але, на щастя, експерти PRESIUM EDUCATION підготували для вас безліч корисних матеріалів, лайфхаків та техніки, які допоможуть вам розвинути ораторські навички.

Висновок

Щойно ми разом з вами пройшлися всіма етапами створення презентації і в деталях розібрали всі ключові моменти, з яких складається процес розробки подібних документів.

Але навіть якщо у вас не було часу підготувати хорошу презентацію, і вам довелося гарячково наповнювати слайди всім поспіль буквально за 10 хвилин до виступу, ще не все втрачено!

У цій статті ми зібрали 35 типових помилок, які зазвичай видають непідготовленого спікера та поспіхом складену презентацію. Перевірте, мабуть, подібні недоліки містить і ваш документ.

І поки вас не покликали на сцену, маєте час все виправити!