Що бажає ваша ЦА

ЦА (цільова аудиторія) дізнатися все про Цільову Аудиторію свого сайту

Що бажає ваша ЦА

Що бажає ваша ЦА

ЦА (цільова аудиторія) дізнатися все про Цільову Аудиторію свого сайту

Що таке цільова аудиторія?

ЦА або що таке цільова аудиторія? І чому потрібно знати своїх в лице!

Багато хто навіть не замислюються, що таке цільова аудиторія. Так, зрозуміло, аудиторія – люди, але що вони роблять, навіщо потрібно її визначати і тд. Якщо говорити просто – це група людей, якій, швидше за все, сподобається ваш товар або послуга. Вона має свій вік, професію, стать. Наприклад, якщо ви відкрили магазин косметики, то ваша цільова аудиторія, це жінки від 25-60 років, що працюють, середній заробіток яких дозволяє придбати косметику, як економ-класу, так і люксову. Детальний опис просто необхідно! Про це ми поговоримо трохи пізніше. Важливо визначити цільову аудиторію грамотно, щоб маркетолог, буквально точково сформував рекламне оголошення і направив його «потрібним» людям, яким воно дійсно зацікавить. Це дозволить вам знайти нових клієнтів і заощадити на рекламі, адже бюджет то «не гумовий».

ЦА (цільова аудиторія) дізнатися все про Цільову Аудиторію свого сайту

ЦА (цільова аудиторія) дізнатися все про Цільову Аудиторію свого сайту

Чому так важливо знати аудиторію в обличчя?

Простий і наочний приклад:

Припустимо, ви продаєте взуття для бальних танців. Ви можете встати на жвавому перехресті і пропонувати свій товар кожному зустрічному. І сподіватися навмання, що хто-небудь зацікавиться і купить.

Швидше за все ви опинитеся розумніший і запропонуйте туфлі, наприклад, учасникам турніру з бальних танців. Або розмістіть рекламу в Палаці Спорту. Продажі підуть відчутно швидше. Все тому, що ви розмістили рекламу з високою концентрацією потенційних споживачів.

Попадання в цільову аудиторію забезпечує успіх і процвітання бізнесу. Коли ви знаєте свого клієнта в обличчя, знаєте його потреби та звички, то вам не складе труднощів визначити стратегію рекламної кампанії.

А незнання своєї ЦА, або неправильне, занадто розмите, визначення цільової аудиторії прирікає товар на провал. І веде до роздування бюджетів на рекламу, а значить зниження рентабельності бізнесу.

 

Що потрібно знати про ЦА

Ключові дані, які вам потрібні:

Базові характеристики: стать, вік, географія (жінки, 25-45 років, Київ).
Інтереси: великі тематики, спільноти, медіа, які читають (цікавляться модою, стилем, відвідують культурні заходи, міські фестивалі, читають Vogue і Cosmo).
Платоспроможність: хто може собі дозволити ваш продукт / послуг. (Дохід середній і вище середнього; підприємці, ТОП-менеджери).
Проблеми: що хочуть вирішити, яка у них завдання, як це пов’язано з вашим продуктом (хочуть виглядати стильно, в тренді, підкреслити свій статус).
Але це лише перші кроки. Нам потрібно більше даних і інсайтів, тому – йдемо далі.

Характеристики для опису цільової аудиторії

Характеристики для опису цільової аудиторії

Характеристики для опису цільової аудиторії

Для пошуку і опису ЦА існують певні характеристики, використовуючи які ви точно зможете зрозуміти, хто ваш споживач. Місцеперебування – цей показник має важливе значення, адже від нього залежить яким буде запитай на певну продукцію. Наприклад, в північних регіонах буде більше попит на теплий одяг, лижі і т.д.. Соціально-економічні. Важливо знати, розмір доходу споживача. Якщо це студент, влаштовуйте дні акцій для них, або знижуйте ціни для пенсіонерів. Демографія теж має велике значення, це стать, вік, сімейний стан. Ви просуваєте танцювальну студію і вирішили запустити рекламу? Сфокусуйте пропозицію, щоб воно мало більший вплив: танці для жінок старше або гімнастика для дітей 4-5 років. Психографічний. Постарайтеся вивчити уклад життя споживача, консервативний він або любить пригоди? Чим захоплена людина, які у нього цілі. Це теж допоможе грамотно пропонувати свій товар / послугу. Використовуйте в такому випадку анкетування, опитування – це найкращий спосіб з’ясувати необхідну інформацію.

Характеристики для опису цільової аудиторії

Характеристики для опису цільової аудиторії

Псіхографія – це більш точні особистісні характеристики людини, які містити в собі такі:

  • тип особистості;
  • ставлення до конкретних питань;
  • життєві цінності;
  • інтереси та хобі;
  • спосіб життя;
  • поведінкову модель;
  • бажання і цілі;
  • страхи та побоювання.

З’ясуйте, як ваш продукт або послуга будуть відповідати способу життя вашої цільової аудиторії. Як і коли люди будуть користуватися вашим продуктом? Які з його функцій їх цікавлять найбільше? За допомогою яких мас-медіа ваші клієнти дізнаються цікаву для них інформацію про ваш продукт? Чи читають вони газети, що шукають в інтернеті, які заходи відвідують?

Враховуйте інтереси, хобі та захоплення вашої ЦА, її цілі, прагнення, переконання, забобони, політичні погляди і життєві стереотипи.

Саме ці дані допоможуть вам створювати рекламні та маркетингові кампанії, які неможливо ігнорувати.

Тепер перейдіть до того, що вашим потенційним клієнтам НЕ подобається. Що викликає у них роздратування, почуття страху і з якими проблемами вони щодня стикаються? Ваш ідеальний покупець задоволений своєю роботою? Які соціальні або політичні проблеми впливають на його життя і успіхи?

Ставлячи собі такі важливі, фундаментальні питання, ви наблизитеся до «серця» своєї цільової аудиторії – і, кінець кінцем, зрозумієте, як ви можете задовольнити їхні потреби або розв’язувати проблеми.

Це допоможе вам створити портрет клієнта, який буде уособлювати вашу цільову аудиторію і допомагати при просуванні вашого продукту.

Ви, цілком ймовірно, можете поставити справедливе питання: «Що, якщо я тільки починаю свій бізнес і у мене ще немає клієнтів? Як я можу знати так багато про свого клієнта? »

На самому початку вашого шляху, ви можете побудувати вигаданий образ ідеального клієнта. Вигаданого в тому плані, що ви усереднюються характеристики та створюєте портрет клієнта на основі ваших гіпотез. Але це тільки на початковому етапі, поки у вас не з’явилися перші клієнти першими клієнтами та не створите реальний образ, спираючись на характеристики реальних людей.

Вашій кінцевою метою повинна бути орієнтація на вашого ідеального покупця, який відповідає реальним представникам вашої ЦА.

Приклад для туристичного агентства:

Сегмент №1: Чоловіки 25-40 років, неодружені, люблять активний відпочинок, захоплюються спортом, цікавляться туризмом, дохід середній і вище середнього.

Сегмент №2: Дівчата 25-45 років, Київ, є молода людина або чоловік, хочуть красиво і стильно відпочити, шукають популярні курорти, поїздку зазвичай оплачує чоловік, але вибирає дівчина.

Сегмент №3. Чоловіки і жінки 25-45 років, Київ, 2-3 рази на рік їздять відпочивати, вибирають тури разом, шукають щось спокійне і комфортне, можуть поїхати на відпочинок з дітьми.

Найчастіше для сегментування використовується методика 5W Марка Шеррингтона:

Що? (What?) – який у вас товар, послуга.
Хто? (Who?) – хто купує товар, послугу (вік, стать і т.д.)
Чому? (Why?) – яка мотивація, для чого купують.
Коли? (When?) – коли продукт, послуга необхідні людям.
Де? (Where?) – де взаємодіють з продуктом, де приймають рішення, де купують.

Що із цим робити?

Поставте чіткі, зрозумілі цілі та завдання – навіщо вам зараз розуміння ЦА.
Зберіть всю інформацію про свою аудиторію через статистику сайту, своїх спільнот, опитування та анкети.
Проведіть фокус-групи та інтерв’ю, якщо це можливо.
Зберіть всю інформацію про свою ЦА і розбийте її на сегменти за допомогою методу 5W або з прив’язкою до одного з важливих для вашого продукту критеріїв.