Бізнес в умовах карантину

Бізнес в умовах карантину

Бізнес в умовах карантину

Бізнес в умовах карантину!

Як працювати бізнесу в умовах карантину?

Будь-який бізнес залежить від клієнта! А що очікувати коли в державі епідемія вірусу? Кожен з нас вже встиг відчути зміни звичного способу життя. Коронавірус (COVID 2019) змусив нас по-іншому поглянути на буденні речі, такі як похід в магазин або прогулянка з дітьми в парку. Хтось серйозно ставиться до рекомендацій залишатися вдома, хтось скептично, хтось змушений йти на роботу. Неважливо, до якої групи ви належите – потрібно адаптуватися до ситуації. Давайте це робити разом.

Бізнес в умовах карантину (пандемії)

Бізнес в умовах карантину (пандемії)

Як адаптуватися бізнесу до умов роботи під час карантину?

Нами також започаткована програма “Програма підтримки підприємців малого та середнього бізнесу.

Проєкт безкоштовний та направлений на розвиток малого та середнього бізнесу України. В проєкт будуть приймати (проводити тренінги та консультування) участь фахівці маркетингу та реклами, як нашої агенції так і фахівці інших компаній.

Детальніше про програму Сторінка проєкту

1. Проаналізувати можливості скорочення витрат на утримання компанії

Першими, очевидно, постраждають бюджети на рекламу та інвестиції в нові проєкти. Однак, не зайвим буде також переглянути умови оплати оренди приміщень, особливо тих, які не використовуються під час карантину, і попросити в орендодавця знижку на оренду на час карантину, відстрочку або навіть тимчасове скасування платежів.

Не чекайте, відправте листа контрагентам, клієнтам про ситуацію, в якій ви перебуваєте, з проханням про розуміння. Не забувайте оформляти нові домовленості додатковими угодами до цього договору або, в разі неможливості, фіксуйте домовленості в листах і імейл щоб уникнути непорозумінь в майбутньому.

 2. Оптимізувати витрати на заробітну плату та інші витрати

Оптимізацію витрат на заробітні плати слід проводити обережно і дотримуватися положень законодавства про працю. На період карантину працівникам надана можливість працювати з дому або отримати неоплачувану відпустку протягом всієї тривалості карантину.

Не забувайте карантин мене а фахівці вже можуть до Вас не повернуться якщо ви їх звільните!

Крім того, Мінекономіки і Держпраці надали свої рекомендації щодо організації роботи під час карантину. Зокрема, запропоновано наступне:

1. Роботодавець може дозволити працівникам працювати дистанційно зі збереженням заробітної плати в разі, якщо працівник може виконувати свої трудові функції дистанційно, на дому.

У зв’язку з цим рекомендуємо терміново розробити і направити працівникам Інструкцію про порядок дистанційної роботи, що передбачає чіткий алгоритм взаємин між компанією / адміністрацією компанії і працівником. Серед іншого, повинен бути встановлений порядок постановки та доведення до відома працівника завдань і термінів їх виконання, контроль за їх виконанням, а також інші умови, необхідні для забезпечення ефективної дистанційної роботи.

2. Якщо працівник не може виконувати трудові функції дистанційно, він може попросити оформити відпустку без збереження зарплати протягом усієї дії карантину. Ст. 84 Кодексу законів про працю України (КЗпП) передбачає, що за сімейними обставинами та з інших причин відпустку без збереження заробітної плати не може перевищувати 15 календарних днів на рік. Неоплачувану відпустку в зв’язку з карантином надається додатково до 15 календарних днів, встановленим КЗпП, і в цей термін не включається.

3. Роботодавець може оформити простий, якщо діяльність підприємства тимчасово припинена, зокрема, постановою КМУ № 215 (заклади громадського харчування, торгово-розважальні центри, інші установи розважальної діяльності). Відповідно до ст. 113 КЗпП за час простою за працівником зберігається середній заробіток.

4. Якщо працівник не може працювати під час карантину повний робочий день або протягом усіх робочих днів, за його заявою можна встановити йому на період карантину неповний робочий час відповідно до ст. 56 КЗпП з перерахунком заробітної плати на термін карантину.

5. Переглянути і оптимізувати бізнес-процеси

3. Переведення співробітників на віддалену роботу

Переведення максимальної кількості  співробітників на віддалену роботу зажадає більш активного використання інформаційно-комунікаційних технологій для спілкування. На щастя, зараз всім доступна електронна пошта, Skype, Slack, Telegram, Whatsapp, а також велика кількість різних CRM-систем, які дозволяють оптимізувати бізнес-процеси на відстані. Але при цьому слід виважено підходити до використання платного програмного забезпечення (ПО). Під час кризи необхідно переглянути, яке ПЗ дійсно вкрай необхідно для функціонування компанії, а без якого можна обійтися, тим же заощадивши витрати.

Важливо! Крім того, заздалегідь слід доручити відповідальній особі вжити належних заходів для забезпечення захисту персональних даних та іншої конфіденційної інформації, яку віддалений працівник створює, використовує та передає при виконанні трудової функції дистанційно.

Неможливість фізичних зустрічей з контрагентом або партнером – це ще одна причина відмовитися від паперу в документообігу. Наприклад, законною і повноцінною альтернативою обміну паперовими примірниками документів є укладення договору шляхом накладання електронного цифрового підпису (ЕЦП). Оформити ЕЦП можна за допомогою сервісів Он-лайн Будинок юстиції, Приват24, ключові системи і інших кваліфікованих постачальників довірчих послуг. Такий документ має юридичну силу і визнається укладеною угодою.

4. Ваші клієнти всі зараз ОНЛАЙН

Тому максимально сфокусуйте свою рекламу на них! Адже людям все одно щось потрібно робити (особливо в умовах карантину).

Можливо в подальшому це Ваші постійні клієнти!

Пам’ятайте – клієнт, який зробив у вас покупку в період кризи, з величезною ймовірністю повернеться до вас і після нього, якщо буде вам довіряти.

І ще одне! Карантин мине! Ваше завдання не заробити в період кризи надприбутки! А зберегти компанію!